Działalność Radnych i Rad Osiedli
Na działalność rad osiedla nieprzychylnie patrzą zarówno włodarze miasta jak i przewodniczący RM. Dowód na to, że zrobiono wszystko, aby frekwencja na wyborach była jak najmniejsza, dzięki temu przynajmniej na kilku osiedlach mają spokój i nikt im nie patrzy na ręce. A strony, które powstały są dziełem zapaleńców bez jakiegokolwiek wsparcia miasta.
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"
-
- Rhetor
- Posty: 1896
- Rejestracja: 05-05-2011, 22:57
Zakładki jeszcze brak, ale pojawiła się informacja :Rady osiedli inwestują za milion.opornik pisze:Kolejny cytat z dzisiejszego czatu.Odpowiadam Panu Prezydentowi niezwłocznie.[16:31:23] ~legiony: Dlaczego na tarnowskim BiP brak informacji o działalności Rad Osiedli?
[16:31:45] ~Prezydent: Po pierwsze RO musiałyby taką informacje przygotowywać, po drugie właściwszym byłaby zakładka na stronach www niż w BIP.
Po pierwsze, z działalności i posiedzeń RO sporządzane są protokoły przekazywane do Kancelarii RM. Uważam więc, że taka informacja jest przygotowana przez RO.
Po drugie, co stoi na przeszkodzie aby magistraccy informatycy zrobili zakładkę na stronie www?
http://www.tarnow.pl/index.php/pol/Mias ... za-milion2 Pt 02.11.2012 8:36
http://www.tarnow.pl/index.php/pol/Mias ... -za-milion Pt 02.11.2012 8:30
Srały muchy, bedzie wiosna, bedzie trawa dobrze rosła. Mawiali klasycy.MST wónraT pisze:Rady osiedli inwestują za milion.
Polecam analizę mojego postu w kontekście info Magistratu http://www.tarnow.pl/index.php/pol/Mias ... za-milion2 .
Po pierwsze primo podstawa prawna.
Statut Gminy Miasta Tarnowa
15.06.2006.
Załącznik do uchwały Nr VII/72/2003 Rady Miejskiej w Tarnowie z dnia 20 lutego 2003 r. - Statut Gminy Miasta Tarnowa.
§ 67. 1. Prezydent określi proporcjonalnie do liczby mieszkańców kwotę przeznaczoną na potrzeby infrastruktury technicznej w poszczególnych osiedlach.
2. Ogólna wysokość kwoty określonej w ust. 1 nie może być mniejsza niż 0,50 % dochodów własnych wykonywanego budżetu Miasta.
3. Prezydent informuje rady osiedli o wysokości kwot w terminie do 15 sierpnia każdego roku. Rady osiedli w terminie do 30 września każdego roku przedkładają plan wydatków. W razie nie dotrzymania tego terminu o przeznaczeniu tych kwot decyduje Prezydent.
4. Wymienione w ust. 1 kwoty wydatków są wpisywane do projektu budżetu.
Po drugie primo.
Magistrat ogłosił na swojej stronie dane dotyczące roku 2012, a oparte na dochodach własnych wykonanego budżetu w roku 2011r. Chyba, że się mylę. Nie mam dostępu i nie mam ochoty szukać danych do weryfikacji tej informacji.
Po trzecie primo.
Klucz podziału środków jak dla mnie nie jest sprawiedliwy. Na dzień dzisiejszy jedynym kryterium jest liczba mieszkańców. Nie można stawiać znaku równości pomiędzy np. RO Westerplatte, RO Zielone, RO Jasna z RO Klikowa, RO Krzyż (powierzchniowo zajmuje prawie 25% powierzchni miasta Tarnowa). Osobiście podjąłem działania mające na celu zmianę Statutu Gminy w tym zakresie.
Po czwarte primo.
Rada Osiedla Nr 1 "Starówka" - nie wybrano Rady Osiedla
Rada Osiedla Nr 2 "Strusina" - nie wybrano Rady Osiedla
Rada Osiedla Nr 3 "Piaskówka" - nie wybrano Rady Osiedla
Rada Osiedla Nr 4 "Grabówka" - nie wybrano Rady Osiedla
Rada Osiedla Nr 5 "Rzędzin"
Rada Osiedla Nr 6 "Gumniska Zabłocie" - nie wybrano Rady Osiedla
Rada Osiedla Nr 7 "Krakowska"
Rada Osiedla Nr 8 "Mościce"
Rada Osiedla Nr 9 "Chyszów"
Rada Osiedla Nr 10 "Klikowa"
Rada Osiedla Nr 11 "Krzyż"
Rada Osiedla Nr 12 "Jasna"
Rada Osiedla Nr 13 "Westerplatte"
Rada Osiedla Nr 14 "Legionów Henryka Dąbrowskiego"
Rada Osiedla Nr 15 "Koszyce"
Rada Osiedla Nr 16 "Zielone" - nie wybrano Rady Osiedla
No właśnie.
Statut (ust. 4) jednoznacznie mówi, że w razie nie dotrzymania tego terminu o przeznaczeniu tych kwot decyduje Prezydent. Skąd więc info, że:
RO ,,Strusina” przeznaczyła kwotę 157 617 zł, skoro - Rada Osiedla Nr 2 "Strusina" - nie wybrano Rady Osiedla,
RO ,,Grabówka” przeznaczono 130 844 zł, skoro - Rada Osiedla Nr 4 "Grabówka" - nie wybrano Rady Osiedla,
RO „Piaskówka” przeznaczono 120 892 zł , Rada Osiedla Nr 3 "Piaskówka" - nie wybrano Rady Osiedla,
RO „Starówka” przeznaczono 103 tys. zł, skoro Rada Osiedla Nr 1 "Starówka" - nie wybrano Rady Osiedla,
RO „Gumniska” wydała kwotę pomimo że, Rada Osiedla Nr 6 "Gumniska Zabłocie" - nie wybrano Rady Osiedla.
RO „Zielone” wydała kwotę pomimo że, Rada Osiedla Nr 16 "Zielone" - nie wybrano Rady Osiedla.
Kto się mija z prawdą? Kto kłamie? Kto ratuje za wszelką cenę tyłek?
Sprawa na najbliższą sesję RM z bezwzględnym wyjaśnieniem tego PR-owskiego kłamstwa.
Czyżby kolejny gwóźdź do politycznej trumny? Czy osoba winna tych nieprawdziwych informacji beknie za to?
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
Sprawa środków wygląda tak, że te decyzje zostały podjęte w ubiegłym roku i np. na Strusnie rada wówczas była. Na osiedlach gdzie nie ma wybranej rady o przeznaczeniu środków decyduje UM (dawniej TZDM). W praktyce całość przelewa się do puli na chodniki, czyli to co i tak miasto musi zrobić (oczywiście powiększa to statystyki inwestycji) i nikt się mieszkańców nie pyta na co przeznaczyć te pieniądze.
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"
Mirak uświadomił mi, że popełniłem błąd w swoim poprzednim poście. Nie wiem jakim sposobem ale nałożyłem na siebie kadencje Rady Miejskiej z kadencją Rad Osiedli.
Faktem jest, że środki na 2012 rok dysponowały Rady Osiedli poprzedniej kadencji.
Dlatego powyższe zestawienie nie jest do końca prawdziwe. Tak przy okazji, proszę o info w jakich osiedlach nie działały Rady Osiedli w poprzedniej kadencji.
Wszystkich wprowadzonych w błąd oraz tych którzy poczuli się dotknięci moimi słowami - szczerze przepraszam.
Faktem jest, że środki na 2012 rok dysponowały Rady Osiedli poprzedniej kadencji.
Dlatego powyższe zestawienie nie jest do końca prawdziwe. Tak przy okazji, proszę o info w jakich osiedlach nie działały Rady Osiedli w poprzedniej kadencji.
Wszystkich wprowadzonych w błąd oraz tych którzy poczuli się dotknięci moimi słowami - szczerze przepraszam.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
-
- Rhetor
- Posty: 1896
- Rejestracja: 05-05-2011, 22:57
proszę bardzo:opornik pisze:Tak przy okazji, proszę o info w jakich osiedlach nie działały Rady Osiedli w poprzedniej kadencji.
http://www.tarnow.net.pl/pliki/6635/Protokol.doc
Postawa godna naśladowania, polecam adwersarzom złapanym na kłamstwie.opornik pisze:Wszystkich wprowadzonych w błąd oraz tych którzy poczuli się dotknięci moimi słowami - szczerze przepraszam.
-
- Rhetor
- Posty: 3060
- Rejestracja: 24-08-2009, 17:06
- Lokalizacja: Tarnów - Lwowska
- Kontakt:
Mimo wszystko oporniku ... zastanawiam się czy Twoje kajanie nie było przedwczesne. Dlaczego?
Po 1. Tekst ten nadal nosi znamiona propagandy sukcesu i chwalenie się czymś co powinno być powodem do wstydu. (czyt. tak niewielkie środki dla Rad Osiedli)
Po 2. W tekście pojawia się sformułowanie: Radni ,,Piaskówki” (120 892 zł) przeznaczyli pieniądze na wykonanie nowej nawierzchni wraz z chodnikami na ulicy Przybyłkiewicza na odcinku od. al. Piaskowej do ul. Boya-Żeleńskiego, - w poprzedniej kadencji również nie było radnych na Piaskówce.
Po 3. Zdanie: I tak najwięcej środków do dyspozycji w bieżącym roku ma rada osiedla ,,Strusina” (157 617 zł) sugeruje jakoby ta Rada nadal funkcjonowała.
A w sytuacji w której nie ma Rady Osiedla - decydują Radni Rady Miejskiej (czyli składają swoje propozycje) - ale w myśl ustawy nie ma czegoś takiego jak radny konkretnego osiedla, jest Radny Rady Miejskiej wybrany z danego okręgu.
Po 1. Tekst ten nadal nosi znamiona propagandy sukcesu i chwalenie się czymś co powinno być powodem do wstydu. (czyt. tak niewielkie środki dla Rad Osiedli)
Po 2. W tekście pojawia się sformułowanie: Radni ,,Piaskówki” (120 892 zł) przeznaczyli pieniądze na wykonanie nowej nawierzchni wraz z chodnikami na ulicy Przybyłkiewicza na odcinku od. al. Piaskowej do ul. Boya-Żeleńskiego, - w poprzedniej kadencji również nie było radnych na Piaskówce.
Po 3. Zdanie: I tak najwięcej środków do dyspozycji w bieżącym roku ma rada osiedla ,,Strusina” (157 617 zł) sugeruje jakoby ta Rada nadal funkcjonowała.
A w sytuacji w której nie ma Rady Osiedla - decydują Radni Rady Miejskiej (czyli składają swoje propozycje) - ale w myśl ustawy nie ma czegoś takiego jak radny konkretnego osiedla, jest Radny Rady Miejskiej wybrany z danego okręgu.
http://www.kubakwasny.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?
Kuba, w połowie mój post mijał się z prawdą, wiec uznałem za stosowne przeprosić tych których mógł dotknąć.Jakub Kwaśny pisze:... zastanawiam się czy Twoje kajanie nie było przedwczesne.
Nie jestem politykiem więc stać mnie na to.
W drugiej połowie o której napisałem wyżej podtrzymuję swoje stanowisko. Pani Kunc-Pławecka delikatnie mówiąc mija się z prawdą odpisując Ci na Fb.
Raz jeszcze przytoczę paragraf 67 ze Statutu Gminy:
Wynika z niego jasno, że nie Pan Prezydent, nie radni, nie Rada Miejska decydują o przeznaczeniu kwoty przyznanej do dyspozycji RO. Jest to praktycznie jedyny przywilej Rady Osiedla pod warunkiem, że została wybrana. W przeciwnym razie możemy mówić o inwestycji np. na terenie RO Starówka ale nie o tym, że RO Starówka przeznaczyła kwotę na jej realizację.§ 67. 1. Prezydent określi proporcjonalnie do liczby mieszkańców kwotę przeznaczoną na potrzeby infrastruktury technicznej w poszczególnych osiedlach.
2. Ogólna wysokość kwoty określonej w ust. 1 nie może być mniejsza niż 0,50 % dochodów własnych wykonywanego budżetu Miasta.
3. Prezydent informuje rady osiedli o wysokości kwot w terminie do 15 sierpnia każdego roku. Rady osiedli w terminie do 30 września każdego roku przedkładają plan wydatków. W razie nie dotrzymania tego terminu o przeznaczeniu tych kwot decyduje Prezydent.
4. Wymienione w ust. 1 kwoty wydatków są wpisywane do projektu budżetu.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku
-
- Rhetor
- Posty: 1896
- Rejestracja: 05-05-2011, 22:57
Jakub Kwaśny pisze:Mimo ....
i dlatego sądzę,że mamy drugiego radnego( mimo różnic ), który poprze wniosek o zamieszczanie informacji o pracach RO na stronie miasta.Weredyk pisze:Z informacji uzyskanych od radnego Jacka Łabny wynika, iż wielokrotnie występował do Prezydenta z propozycjami zamieszczania takich wiadomości. Nie znalazły jednak one uznania i przychylności włodarzy miasta.
Kuba mamy ponad trzy lata czasu, aby wypracować nową formułę dla rad osiedla. Frekwencja na tych wyborach jest marna z dwóch powodów:
1. Słaby dostęp do lokali wyborczych i informacji o wyborach i kandydatach.
Na przykładzie mojego osiedla Strusiny, wcale nie nie dziwi, że mieszkający w okolicy ul. 3-go Maja nie pofatygował się do jedynego lokalu przy Kościuszki, nie mówiąc o tych co przy Wyszyńskiego. radni osiedlowi to społecznicy, którzy za darmo poświęcają swój czas i to nie tylko emeryci. Nikt nie zainwestuje w kosztowną kampanię na jaką stać wyższe instancje, a na jakąkolwiek pomoc miasta nie ma co liczyć. Nawet o zwykłe plakaty informujące o wyborach trzeba się było prosić. UM zrobił tylko tyle co ustawa nakazuje i nic ponad to. Na prośbę o drugi punkt wyborczy pani z kancelarii z rozbrajającą szczerością odpowiedziała, że miasto organizacyjnie nie jest w stanie tego zorganizować. Należy pomyśleć o rozszerzeniu możliwości głosowania. (telefon, mail itp.)
1. Kompetencje i ich szanowanie przez UM.
Kompetencje są może nie za małe, ale zupełnie nie szanowane przez UM i radnych miejskich. Nie chodzi o to by radni osiedlowi mieli więcej pieniędzy do dyspozycji choć obecne kwoty są symboliczne. W statucie RO jest organem doradczym i UM I RM wykorzystuje to do bólu. RO osiedla może sobie postulować co jest najważniejsze na osiedlu, a miasto i tak robi swoje. Reakcja na pisma z RO jest poziomie jaki prezentuje pani rzecznik na naszym forum. Panie radny do waszego ogródka też wrzucę. Nie zdarzyło się, aby którykolwiek radny z naszego okręgu z własnej inicjatywy zainteresował się działalnością RO i problemami na osiedlu.
1. Słaby dostęp do lokali wyborczych i informacji o wyborach i kandydatach.
Na przykładzie mojego osiedla Strusiny, wcale nie nie dziwi, że mieszkający w okolicy ul. 3-go Maja nie pofatygował się do jedynego lokalu przy Kościuszki, nie mówiąc o tych co przy Wyszyńskiego. radni osiedlowi to społecznicy, którzy za darmo poświęcają swój czas i to nie tylko emeryci. Nikt nie zainwestuje w kosztowną kampanię na jaką stać wyższe instancje, a na jakąkolwiek pomoc miasta nie ma co liczyć. Nawet o zwykłe plakaty informujące o wyborach trzeba się było prosić. UM zrobił tylko tyle co ustawa nakazuje i nic ponad to. Na prośbę o drugi punkt wyborczy pani z kancelarii z rozbrajającą szczerością odpowiedziała, że miasto organizacyjnie nie jest w stanie tego zorganizować. Należy pomyśleć o rozszerzeniu możliwości głosowania. (telefon, mail itp.)
1. Kompetencje i ich szanowanie przez UM.
Kompetencje są może nie za małe, ale zupełnie nie szanowane przez UM i radnych miejskich. Nie chodzi o to by radni osiedlowi mieli więcej pieniędzy do dyspozycji choć obecne kwoty są symboliczne. W statucie RO jest organem doradczym i UM I RM wykorzystuje to do bólu. RO osiedla może sobie postulować co jest najważniejsze na osiedlu, a miasto i tak robi swoje. Reakcja na pisma z RO jest poziomie jaki prezentuje pani rzecznik na naszym forum. Panie radny do waszego ogródka też wrzucę. Nie zdarzyło się, aby którykolwiek radny z naszego okręgu z własnej inicjatywy zainteresował się działalnością RO i problemami na osiedlu.
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"
Fragment Statutu Gminy Miasta Tarnowa:
Tytuł IV Jednostki pomocnicze Miasta
§ 59. Miasto dzieli się na osiedla. Wykaz i granice osiedli określa odrębna uchwała Rady Miejskiej.
§ 60. 1. O utworzeniu, połączeniu i podziale osiedla, a także zmianie jego granic rozstrzyga Rada w drodze uchwały, z uwzględnieniem następujących zasad:
1) inicjatorem utworzenia, połączenia, podziału lub zniesienia osiedla mogą być mieszkańcy obszaru, który to osiedle obejmuje lub ma obejmować, albo organy Miasta,
2) utworzenie, połączenie, podział lub zmiana granic osiedla muszą zostać poprzedzone konsultacjami z mieszkańcami, których tryb określa odrębna uchwała Rady,
3) projekt granic osiedla sporządza Prezydent w porozumieniu z przedstawicielami inicjatorów utworzenia, połączenia, podziału lub zmiany granic osiedla,
4) przebieg granic osiedla powinien - w miarę możliwości - uwzględniać naturalne uwarunkowania przestrzenne, komunikacyjne oraz więzi społeczne i gospodarcze.
2. Do znoszenia osiedli stosuje się odpowiednio ust.1.
§ 61. Uchwała, o której mowa w § 60 ust. 1, powinna określać w szczególności:
1) nazwę osiedla,
2) obszar i granice osiedla,
3) siedzibę organów osiedla.
§ 62. 1. Organizację i zakres działania osiedla określa statut osiedla nadany przez Radę, po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami.
2. W statucie osiedla uwzględnia się specyfikę lokalnej aktywności społecznej oraz uwarunkowania i potrzeby społeczno-gospodarcze, dostosowując do nich zadania i kompetencje organów osiedla.
§ 63. 1. Organami osiedla są:
1) rada osiedla,
2) zarząd osiedla.
2. Rada osiedla jest organem uchwałodawczym.
3. Zarząd osiedla jest organem wykonawczym.
4. Na czele zarządu osiedla stoi przewodniczący. Przewodniczący może uczestniczyć w pracach Rady. Przysługuje mu prawo do zabierania głosu w dyskusji na sesji Rady oraz na posiedzeniach komisji Rady. Przewodniczący wnioskuje do Rady o uwzględnienie w planie pracy, o którym mowa w § 10, zagadnień dotyczących osiedla.
§ 64. 1. Organy osiedla są wybierane na okres 4 letniej kadencji, liczonej od dnia ich wyboru, na zasadach ustalonych w ordynacji wyborczej uchwalonej odrębnie przez Radę Miejska.
2. Przeprowadzenie wyborów do rady osiedla zarządza Rada w związku z upływem ich kadencji.
3. Wybory do rady osiedla są ważne jeżeli wzięło w nich udział co najmniej 3 % uprawnionych.
4. W razie nie dokonania wyboru rady osiedla w wyborach zarządzonych w trybie określonym w ust. 2, Rada może po upływie 6 miesięcy zarządzić ponowne wybory. Do ponownych wyborów stosuje się przepis ust. 3.
§ 65. 1. Osiedle zarządza i korzysta z mienia komunalnego, które może mu przekazać Prezydent na wniosek rady osiedla.
2. W stosunku do mienia, o którym mowa w ust. 1, zarządowi osiedla przysługuje prawo dokonywania czynności zwykłego zarządu. Do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu konieczne jest pełnomocnictwo udzielone przez Prezydenta zarządowi osiedla.
3. Osiedla mogą rozporządzać dochodami z przekazanego im mienia komunalnego oraz dochodami przyznanymi im w związku z realizacją powierzonych zadań, wydzielonymi do ich dyspozycji w budżecie Miasta, na swoje cele statutowe.
§ 66. 1. Źródłem finansowania wydatków osiedli na cele statutowe są:
środki budżetowe, jeżeli zostaną określone na ten cel w uchwale budżetowej,
dobrowolne wpłaty zakładów, organizacji i mieszkańców,
wpływy z organizowanych przez osiedla przedsięwzięć.
2. Osiedla prowadzą w ramach budżetu Miasta gospodarkę finansową na podstawie planu finansowego. Do planu finansowego osiedla stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące planów finansowych jednostek budżetowych.
3. Nadzór nad gospodarką finansową w osiedlach wykonuje Prezydent.
4. Obsługę księgowo-kasową osiedli wykonuje Urząd Miasta Tarnowa.
§ 67. 1. Prezydent określi proporcjonalnie do liczby mieszkańców kwotę przeznaczoną na potrzeby infrastruktury technicznej w poszczególnych osiedlach.
2. Ogólna wysokość kwoty określonej w ust. 1 nie może być mniejsza niż 0,50 % dochodów własnych wykonywanego budżetu Miasta.
3. Prezydent informuje rady osiedli o wysokości kwot w terminie do 15 sierpnia każdego roku. Rady osiedli w terminie do 30 września każdego roku przedkładają plan wydatków. W razie nie dotrzymania tego terminu o przeznaczeniu tych kwot decyduje Prezydent.
4. Wymienione w ust. 1 kwoty wydatków są wpisywane do projektu budżetu.
§ 68. Zarządy osiedli mogą pełnić rolę lokalnych komitetów czynów społecznych na zasadach ustalonych w porozumieniu z Prezydentem.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku