Dyrektor SP nr 3 - out

Wiadomości "z miasta".
Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11893
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Post autor: defekator »

sainte_nitouche pisze: Natomiast cos co mnie dobija w tym szystkim najbardziej - to wyjatkowa buta, pycha i bezczelnosc urzednikow (wlaczajac tych piszacych na foum), ktorzy uwazaja, ze ciemny lud wszystko kupi i ze maja nad nami przewage w kazdej dziedzinie zycia.
To WY jestscie dla NAS.
Nie na odwrot

Niestety jest tak jak piszesz, wciąż dominuje podejście, że klient jest petentem i to on chce czegoś od urzędnika więc powinien siedzieć cicho i docenić, że urzędnik łaskawie zajmuje się jego sprawą. I to na każdym szczeblu administracji.
Urzędnicy zdają się nie pamiętać, że to my ich utrzymujemy poprzez naszą pracę (której wykonywanie oni utrudniają) i pensja każdego z nich od prezydenta do zwykłej pani z okienka pochodzi właśnie z naszych podatków. Tak mi się marzy, że kiedyś ktoś zdecyduje się na odważny krok i zadecyduje, że chociaż część zadań administracji publicznej będzie wykonywana przez prywatne firmy wyłaniane w drodze uczciwego przetargu. Mam dziwne wrażenie, że przyniosło by to miastu znacznie większe oszczędności niż likwidacja np. przedszkoli. A i jakość obsługi z pewnością by nie spadła.

Awatar użytkownika

maup
Thesmothetai
Posty: 1254
Rejestracja: 03-07-2010, 22:45
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: maup »

defekator pisze:prywatne firmy wyłaniane w drodze uczciwego przetargu

a kto niby ma przeprowadzić i kontrolować taki przetarg? urzędas żywo zainteresowany jedynie ochroną własnego zadka i dorobieniem do nędznej urzędniczej pensyjki?
Zwierciadła Nehaleni dzielą się na uprzejme i rozbite

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11893
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Post autor: defekator »

maup pisze:
defekator pisze:prywatne firmy wyłaniane w drodze uczciwego przetargu

a kto niby ma przeprowadzić i kontrolować taki przetarg? urzędas żywo zainteresowany jedynie ochroną własnego zadka i dorobieniem do nędznej urzędniczej pensyjki?
Dlatego napisałem, że mi się to marzy. Z nierealności tego pomysłu zdaję sobie sprawę, bo ograniczenie przywilejów urzędniczych zależy od samych urzędników - zatem mamy błędne koło.
Z tymi nędznymi urzędniczymi pensyjkami to różnie to bywa - średnie płace w sektorze publicznym są wyższe niż w sektorze prywatnym - a przecież w prywatnym nie ma czegoś takiego jak "ustawa kominowa" zatem i widełki płacowe są znacznie większe.


Bastekxyz
Archont
Posty: 966
Rejestracja: 05-06-2010, 02:45

Post autor: Bastekxyz »



Autor tematu
Marcin Zaród
Rhetor
Posty: 1966
Rejestracja: 09-09-2009, 18:28

Post autor: Marcin Zaród »

Dzisiejsze TEMI też zawiera artykuł na całą stronę!

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9736
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

I co z tego?? Fakty, faktami. Władza robi swoje a maluczcy mogą sobie szczekać.
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

opornik
Rhetor
Posty: 9736
Rejestracja: 24-08-2009, 09:38
Lokalizacja: Krzyż

Post autor: opornik »

Czyżby?
11 Kwietnia 2012 14:12
Nowa dyrektor 'trójki' chce zrezygnować?


Renata Koralik, która wygrała konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 3 w Tarnowie myśli o złożeniu rezygnacji - donosi dziś tygodnik "Temi". Powód? Negatywne komentarze na jej temat i niemiła atmosfera, która wytworzyła się w związku z poparciem jej kandydatury zamiast dyrektora Leszka Marka.

Na łamach tygodnika Renata Koralik wyznaje, że opinie o niej i zarzuty braku kompetencji są krzywdzące i nieobiektywne. W rozmowie z redaktorami 'Temi' mówi, że nie miała żadnych układów z władzami Tarnowa i z nikim się nie umawiała na "wycięcie" dyrektora Marka. Zaznacza przy tym, że chce rozwijać SP 3 i jeśli tylko rodzice i kadra nauczycielska jej zaufają, to się nie zawiodą.

Za nową dyrektor murem stoi Rada Rodziców Zespołu Szkół Publicznych w Jastrzębi, którą R. Koralik aktualnie kieruje. W oświadczeniu, którego fragmenty przytacza 'Temi' rodzice napisali, że dyrektorka posiada nie tylko kompetencje, ale również predyspozycje, które pozwalają efektywnie zarządzać szkołą, jest dobrym gospodarzem placówki i prowadzi szeroką działalność wychowawczo-opiekuńczą.

Szczegóły w bieżącym numerze tygodnika.
http://www.tarnowianin.com/3584_nowa_dy ... nowac.html
ICE In Case of Emergency, w nagłym wypadku

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11159
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

opornik pisze:Za nową dyrektor murem stoi Rada Rodziców Zespołu Szkół Publicznych w Jastrzębi, którą R. Koralik aktualnie kieruje.
Nie rozumiem - stoją murem i nie protestują przeciw jej odejściu?

Awatar użytkownika

defekator
Rhetor
Posty: 11893
Rejestracja: 13-01-2010, 21:55

Post autor: defekator »

Może stoją murem za tym aby odeszła :P
"Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" S. LEM


Jakub Kwaśny
Rhetor
Posty: 3060
Rejestracja: 24-08-2009, 17:06
Lokalizacja: Tarnów - Lwowska
Kontakt:

Post autor: Jakub Kwaśny »

Prezydent Miasta Tarnowa pisze:W odpowiedzi na Pana wnioski zgłoszone na sesji Rady Miejskiej
w Tarnowie w dniu 29 marca 2012 r. uprzejmie informuję, co następuje:
W sprawie zapytania dotyczącego udostępnienia koncepcji prowadzenia szkoły osób kandydujących na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 3
w Tarnowie oraz protokołu z posiedzenia komisji konkursowej powołanej do wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora w/w szkoły wyjaśniam, że zgodnie z § 47 ust. 1 Statutu Gminy Miasta Tarnowa – radny może zadawać pytania
i żądać od Prezydenta Miasta Tarnowa i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych wyjaśnień dotyczących stanu spraw publicznych Miasta. Uprawnienie to ogranicza się zatem do żądania udzielenia odpowiedzi
i wyjaśnień, nie zaś wglądu do dokumentów, czy domagania się uzyskania odpisów tych dokumentów. Brak jest uregulowań, które w szczególny, odrębny sposób określałyby zasadę dostępu poszczególnych radnych do dokumentów dotyczących wykonywania przez Prezydenta Miasta zadań publicznych, w tym dokumentów z postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora szkoły publicznej. Jeżeli chodzi o dostęp do dokumentów to radny ma prawo ubiegać się o nie na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.). Zgodnie
z art. 3 ust. 1 tej ustawy prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienia do:
1) uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji przetworzonej
w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego,
2) wglądu do dokumentów urzędowych,
3) dostępu do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących
z powszechnych wyborów.
W zakresie prowadzenia naborów czy konkursów na stanowiska publiczne –
w art. 6 ust.1 pkt 3 lit. g tej ustawy wskazano, że udostępnieniu podlega informacja publiczna o naborze kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska, w zakresie określonym w przepisach odrębnych.
W przypadku konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek oświatowych zasady ich przeprowadzania określa art. 36a ustawy z dnia
7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2572
z późn. zm.) oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U.
Nr 60, poz. 373, z późn. zm.).
W celu przeprowadzenia konkursu organ prowadzący placówkę oświatową powołuje komisję konkursową w składzie: trzech przedstawicieli organu prowadzącego placówkę; dwóch przedstawicieli organu sprawującego nadzór pedagogiczny; po jednym przedstawicielu rady pedagogicznej, rady rodziców, zakładowych organizacji związkowych. Następnie organ prowadzący wyznacza przewodniczącego komisji konkursowej, który kieruje jej pracami. Przewodniczący komisji ustala termin i miejsce posiedzenia komisji, o czym powiadamia na piśmie członków komisji oraz kandydatów, nie później niż na
7 dni przed terminem posiedzenia. Posiedzenie komisji odbywa się nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od upływu terminu składania ofert przez kandydatów, wskazanego w ogłoszeniu konkursu.
W w/w rozporządzeniu brak jest bezpośrednich wskazań, jakie informacje
z przeprowadzonego konkursu mogą być upublicznione. Inaczej jest np.
w przepisach dotyczących pracowników samorządowych, które regulują nabory na wolne stanowiska urzędnicze. W art. 13 ust 4 tej ustawy wskazano,
że informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze. Informacją publiczną jest zatem:
- informacja o naborze – art. 11 i 13 - wskazuje także zakres informacji podanych w ogłoszeniu,
- informacja o wyniku naboru – art. 15 ust. 2 – ze wskazaniem zamkniętego katalogu rodzaju danych podawanych w ogłoszeniu o wyniku naboru – informacje te są ograniczone do następujących danych:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania
w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.
Pozostałe informacje o naborze nie są informacją publiczną.
Tym samym, ustawodawca, w przypadku naboru na wolne stanowisko urzędnicze, oznaczył zakres informacji publicznej w stosunku do treści dotyczących przeprowadzanego naboru. Zatem w przypadku postępowań prowadzonych przez organy administracji, a zmierzających do nawiązania stosunku pracy określa się zakres informacji, które są informacją publiczną.
Natomiast procedura powierzenia stanowiska dyrektora szkół publicznych zgodnie z ustawą o systemie oświaty oraz rozporządzeniem podlega upublicznieniu w BIP i na stronie internetowej w niżej wymienionym zakresie:
a) ogłoszenie konkursu,
b) powołanie komisji konkursowej oraz wyznaczenie przewodniczącego komisji konkursowej,
c) unieważnienie konkursu i jego ponownym przeprowadzeniu.
Dodatkowo można wskazać, że w dokumentacji dotyczącej postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora szkoły znajdują się informacje oraz dokumenty o charakterze prywatnym, a także podlegające ochronie określonej
w ustawie o ochronie danych osobowych oraz prawie autorskim. Dokumenty prywatne, którymi wg art. 245 kpc są dokumenty stanowiące dowód tego,
że osoba, która go podpisała, złożyła oświadczenie zawarte w dokumencie, nie stanowią informacji publicznej. W zakresie prowadzonych postępowań dotyczących naboru, czy konkursu takimi dokumentami są np. cv, życiorys, koncepcja pracy.
Dostęp radnego do akt postępowania konkursowego wiązałby się zatem
z dostępem do dokumentów, które nie zawierają informacji publicznej,
w szczególności takich dokumentów, które zawierają dane osobowe
– np. kandydat ma złożyć kopię dowodu osobistego (§ 1 ust. 2 pkt 4 lit. b rozporządzenia). W § 1 ust. 2 pkt 4 lit. o rozporządzenia wskazano wprawdzie konieczność złożenia przez kandydata oświadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych ale jedynie w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora. Zgoda ta, jest zatem ograniczona do postępowania konkursowego, nie dotyczy natomiast ewentualnego udostępnienia tych danych poza postępowaniem konkursowym.
Wobec powyższego nie jest możliwe ujawnienie wszystkich dokumentów zgromadzonych w postępowaniu konkursowym na stanowisko dyrektora w/w szkoły a jedynie tych, które zawierają informacje publiczne tj. ogłoszenie
o konkursie i powołanie komisji konkursowej. Dokumenty te znajdują się w BIP Gminy Miasta Tarnowa w zakładce „prawo lokalne”.
http://www.kubakwasny.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ponad > 22000 ml A Rh +, a TY?

Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11159
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Goscinny »

To ja może to streszczę:
Wybieramy kogo chcemy, a wy możecie najwyżej poznać kandydatów, skład komisji i wyniki.

ODPOWIEDZ